Saturday, May 7, 2011

Woohoo "Labor Day Holiday" @ Pangkor Island

Lokasi Woohoo:Pulau Pangkor
Waktu: Mei 2011
Ceritanya:

Bermula idea pergi ke pangkor setelah wife aku kata ada cuti panjang bulan Mei sempena Hari pekerja. Wot..wot.. ><

Setelah buat perkiraan bajet... aku propose wife, holiday kat pulau pangkor. Bajet aku sikit jer... dalam RM1700 jer... Dalam percutian ni aku ajak keluarga mertua dengan family aku pergi sekali. Ada la dalam 15 orang pergi. Semuanya aku sponsor berdasarkan bajet aku la....


Dengan bajet tu aku tempah bilik family room satu, deluxe room satu. Total cost RM750. Nama resort.. "Budget Resort"... bajet tak.. bajet tak... bajet kan... ;)

Walaupun bajet... servis resort amat baik... aku tak aspek layanan VIP.. asalkan bersih dan selesa aku dah puas hati..

Dalam percutian ni aku bawak wife gi snorkling sebab dia belum pernah experience snorkling bersama ikan-ikan..

Aktiviti kedua yang penting adalah makan... Bab makan memang aku tak kesah.. bajet tak terhad, memang aku dah pasang niat nak belanja family makan besar.. kebetulan masa ayah mertua aku pergi mancing ada nelayan bagi dia ketam besar... kami pun mintak la restoran masak sekali.. memang puas hati, isi tebal. tapi agak mencabar nak makan sebab kulit ketam ni keras. spesis ketam batu karang.. bajet makan malam selama 2 malam aku spend dalam RM400.

Baki bajet aku buat tampung kos beli sotong kering, ikan bilis pangkor, kos perjalanan, beli cenderamata dan lain-lain... Alhamdulillah semuanya enjoy... Woohoo..

No comments:

Post a Comment