Thursday, May 12, 2011

Woohoo Aquaria KLCC


Lokasi Woohoo: Aquaria KLCC
Waktu: Julai 2009

Ceritanya:

Ni la moment first dating aku. Aku tak pandai sangat cari port port dating ni.. Punya la penat aku memerah otak akhirnya berjaya jugak aku memikirkan tempat yang sesuai untuk dikunjungi, Aquaria KLCC. Dah lama aku dengar citer citer dari mulut orang pasal tempat ni...  aku pun tak pernah masuk lagi.. So gamble jer la dating kat tempat ni huhuhuhu....

 
Kadar harga tiket with mykad = Adult "RM35"/ Child "RM25" / Senior Citizen "RM25"

Kadar harga tiket without mykad = Adult "RM45"/ Child "RM35" / Senior Citizen "RM25"

"piranha tank"

So aku pun beli 2 tiket dewasa... hehehhe... kebetulan waktu masuk dekat pintu masuk ada pertunjukan feeding time ikan piranha dalam kul 4 ptg... So kami pun tgk la, dasyatttt wooo.... sekejap jer ikan kembung tu hilang dari pandangan. Pantas giler.. tulang pun hilang...
geli gelaman ikan ni

jerung

"patrick" starfish


Selepas tu kami pun gerak ke tangki lain untuk lihat hidupan marin lain. Aku terpandang tangki yang menempatkan ikan jerung kecil, gamat dan starfish "Patrick". Yang menariknya, pengunjung dibenarkan pegang hidupan marin ni... apa lagi kami pantang diajak, habis semua ikan tu kami gomol gomol... hahahaha....

Poison Frog

Iguana

Ular comel

Kura kura "Dinosour"


Sudah selesai kami bermain, kami pergi pula ke depan untuk lihat binatang lain seperti cicak, ular, spider, biawak, salamander, kura kura dan macam macam lagi.. yang pelik sekali antara haiwan yang kami tengok adalah kura kura macam dinosour.... serius memang macam haiwan pra sejarah...


Turtle

Pari Giant

Penyu

Bila kami berjalan kehadapan lagi, tiba lah kami ke terowong  aquarium. Kagum dan terpaku... seolah olah kami sedang menyelam di dasar lautan... semua pergerakan hidupan marin dapat dilihat dengan jelas.. Rasa seperti tidak mahu berganjak dari tempat kami berdiri...
Sapa tak nampak ikan.. dia anak luar nikah.haha

Setelah selesai meronda di dalam aquaria kami singgah pula ke kedai cendermata... Kata dating... so kena la beli barang kenang kenangan.... aku satu... si dia satu... hehehehe... lepas tu kami singgah minum di luar aquaria... sebab penat berjalan... memang enjoy dan puas hati... berbaloi baloi... woohoo~

No comments:

Post a Comment