Tuesday, May 10, 2011

Woohoo Jeti Kuala Perlis, Perlis

Lokasi Woohoo: Jeti Kuala Perlis, Perlis
Waktu: September 2009

Ceritanya:

Jeti Kuala Perlis, satu lagi lokasi yang menarik untuk dikunjungi... Waktu kami datang adalah waktu sunset iaitu matahari terbenam... Indah sungguh permandangan ketika itu, langit mega jingga... Jeti Kuala Perlis adalah salah satu laluan melalui feri untuk ke Pulau Langkawi. Tapi tujuan kami ke sini bukan untuk ke Pulau Langkawi, tetapi adalah aktiviti makan besar bersama keluarga dan saudara mara.... hahahaha sapa la yang kena belanja tu...

Cantik kan...
"family time"
"Mangsa kena Paww" :P


Dekat Jeti Kuala Perlis, ada medan selera makanan laut yang famous... betul betul tepi laut... Ramai yang datang makan dekat sini. Dekat sini ada ketam, ikan, kerang, kepah, lala, sotong, udang, remis, mentarang dan macam macam lagi lah...senang cakap semua makanan laut ada kat sini...cakap je nak masak masakan apa..bakar? goreng? tiga rasa? macam macam ada...aku nak listpun x larat...huhuhuhu..

Kerang & Kepah
Ketam
Ikan Ikang
Korang kenal ke ni? "Mentarang"

Kesimpulannya kat sini masakannya memeng tip top.. licin kiteorang bedal... kesian kat orang yang kena paww tuh... hahahahaha.. Open table "gaji first kan"... apa apa pun tima kasih banyak banyak yer.. semoga dimurahkan rezeki... enjoy sangat..

Untuk makluman semua, makan kat sini x de lah mahal sangat kalau nak di bandingkan kat KL...bezanya macam langit dan bumi tau... woohoo best best... bila la nak gi sana lagi..:)


2 comments:

  1. Mentarang tu menatang ape wei?sedap ke?rase cam kerang ke?xpernah ku lihat@makan lagk rasenye..

    ReplyDelete
  2. spesis dinosour kot...
    lagi best dari kerang... Jus lebih skit.. isi tebal..
    kalau buat masak rendang... meletop rasa dia.... huhuhu...

    ReplyDelete