Sunday, April 4, 2010

Woohoo Pantai Remis Kuala Selangor


Lokasi Woohoo:Pantai Remis Kuala Selangor
Waktu: April 2010

Ceritanya:
Bapak aku ajak aku n wife pergi memancing sembilang di pantai remis. Aku pun agak terkejut jugak tetiba di ajak gi mancing memandangkan dia pun dah lama tak mancing. waktu last mancing sama pun waktu aku sekolah rendah. Rupa rupanya tempat keja dia wat pertandingan memancing memandangkan tahun ni ngan tahun lepas xde family day. Jadi la wat hepi hepi day walaupun kecil kecilan. Kalau ikut plan, kul 9 malam bertolak dari PJ sebab acara mancing start kul 12 malam. Maka siap lah kelengkapan berperang aku, sampai jala pun aku bawak untuk menangkap anak ikan wat umpan. Kul 11 aku sampai ke lokasi di Kg Sembilang. aku pun tak tau kenapa kg tu dipanggil Kg Sembilang, maybe banyak ikan sembilang kot. Apa yang aku tahu disitulah terletak pantai remis. Di situ banyak restoran seafood, super meriah!!! mungkin sedap sampai menjilat jari kot. waktu tu tak berkesempatan makan kat situ sebab organizer kata ada acara makan BBQ. Lepas parking kereta, aku terus punggah barang then pasang khemah. nasib baik ada bawak genset bagak, sampai laut pun terang benderang. aku tengok genset tu cam transformer pun ada, silap silap bleh bertukar jadi autobot, muahahahha.... kebetulan waktu sampai air laut masih pasang, terus aku melemparkan senjata ke laut. teringin jugak nak dapatkan ikan sembilang... cam orang ngidam plak.. hehehehe... tapi apakah daya.... tetiba air laut terus surut bersama ikan ikan dilaut. iskh...
nasib baik ada BBQ, habis 4 ekor kembung, 2 ikan cencaru, sekilo kerang, sekilo remis jadi santapan malam tu... sampai x larat nak kunyah... lepas makan terus aku tido memandangkan air laut masih surut.. Kul 6 pagi air baru pasang semula. terus aku mancing menghabiskan umpan. aku mancing tak lama. sejam lepas tu terus bersiap untuk balik sebab ada kerja kerja yang perlu dilakukan. muahahahaha.... jadi laa...

No comments:

Post a Comment