Wednesday, April 14, 2010

Woohoo Air Terjun Serendah


Lokasi Woohoo:Air Terjun Serendah
Waktu: Okt 2009

Ceritanya:
Tempat ni diceritakan oleh saudara aku, dia kata best dan boleh mancing kat situ. So aku try la ajak family aku picnic kat situ sbb waktu tu cuaca panas melampau. Rimas duk kat rumah... hehehehe...

Bagi orang baru nak pergi tempat ni, agak susah jugak. Kalau rajin tanya orang maybe cepat sampai. Aku pun ingat ingat lupa, aku cuba xplain skit skit arahannya. cari signboard arah Serendah, sampai pekan cari signboard kg dato haron, pastu masuk jalan kecik ke kg orang asli Hulu Melaka. Sampai di penghujung jalan terus jumpa air terjun Serendah. Tak payah trekking jauh-jauh. kalau x jumpa, rajin rajin tanya orang... jangan salahkan aku ek...

Tempat ni agak best, tapi hati hati kalau bawak budak kecik. sebab kat bawah air terjun tu agak dalam dan berpasir. Hohohoho... Tapi tempat ni agak sesak sbb ramai orang. Kalau nak tempat tak ramai orang, try cari port kat atas air terjun sbb kat situ pun best jugak... huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment